Blog van Liesbeth Tettero: 360 graden feedback in de praktijk
Tips bij 360 graden feedback
Feedbacksysteem in jouw eigen huisstijl
Als je iemand uitnodigt om feedback te geven, is het belangrijk dat direct duidelijk is van wie of van welke organisatie dat verzoek komt. Immers: als de afzender niet wordt herkend, neemt het vertrouwen en de bereidheid om deel te nemen af. Daarom voeren we jouw huisstijl door in het systeem: jij bent de afzender en wij blijven op de achtergrond.
We verwerken jouw huisstijl en organisatienaam op de volgende manieren in het systeem:
- We plaatsen het logo van jouw organisatie op alle systeemschermen (dus jouw beheeromgeving, maar ook de invulschermen voor eindgebruikers).
- We nemen het logo van jouw organisatie op in alle e-mails die het systeem verstuurt (uitnodigingen en reminders) en berichten worden met jouw organisatienaam ondertekend.
- De account-URL (het internetadres dat deelnemers zien tijdens het feedback geven) bevat jouw organisatienaam.
- De feedbackrapporten zijn aan jouw huisstijl aangepast: met logo, omslag op maat en aanpasbare kleurencombinaties.
- Je kan uitnodiging- en systeemteksten volledig naar jouw eigen hand zetten; in de tone of voice van jouw organisatie.
Kortom: aan de buitenkant ziet het er uit en klinkt het alsof het feedbacksysteem integraal onderdeel van jouw organisatie is.